czwartek, 3 stycznia 2013

Przystępujemy do pracy - przepis na dramę! :)


A teraz trochę mniej naukowo! (:

Przepis na dramę! (:


1. Określ grupę, z jaką będziesz pracować - liczbę członków, ich wiek, możliwości, doświadczenia, zainteresowania.

2. Sformułuj cel dramy - nazwij problem, który należy rozwiązać w trakcie zajęć, określ temat lub materiał, który stanie się punktem wyjścia do zajęć.

3. Dopasuj techniki dramowe.

4. Zorganizuj miejsce spotkań - może to być zwykła sala lekcyjna, pamiętamy o tym, żeby poprzesuwać ławki i stoliki. Pamiętaj, żeby nie organizować spotkać w hallach czy świetlicach, bo może to rozpraszać uczestników.

5. Zaplanuj spotkanie na max. 1,5h - im dłuższe zajęcia, tym większe zmęczenie uczestników, a co za tym idzie trudności z koncentracją.

6. Nie stawiaj zbyt wysokiej poprzeczki - pamiętaj, że na pierwszych zajęciach należy wprowadzać proste techniki i realizować je w małych zespołach bądź w parach. Sprzyja to zdyscyplinowaniu uczestników podczas tych spotkań. 

7. Wykonuj ćwiczenia w kręgu (o ile jest to możliwe) - unika się w ten sposób rozproszenia uczniów, niepotrzebnego rozglądania się i komentowania czynności – sami wzajemni się kontrolują. 

8. Wydawaj jasne polecenia dotyczące przeprowadzanych ćwiczeń, używaj odpowiedniego dla uczestników języka, przy wydawaniu poleceń prezentował sposób ich wykonywania. 

9. Doceniaj i wyrażaj uznanie dla pracy poszczególnych osób, jak i całej grupy, przy czym należy być bardzo konkretnym. Lepiej jest powiedzieć: „W trakcie całego ćwiczenia byliście bardzo skupieni”, nie zaleca się natomiast mówienia: „Świetnie wam poszło”. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz